קטגוריות
אירועים

היכן אפשר ללמוד איתי בשנה הקרובה

1. "ספל אחד" – דרך הבודהה במסורת התה היפנית.
קורס סמסטריאלי בחוג ללימודי מזרח אסיה, אוניברסיטת תל אביב. הקורס הוא במסגרת לימודי התואר הראשון, אבל ניתן להירשם אליו כשומע/ת חופשי/ת.
הקורס יוקדש לבחינת ספציפית של מגוון הכתבים הבודהיסטיים, ובעיקר הזן בודהיסטיים, של מסורת התה היפנית, מהמאה ה-12 ועד לימנו.
יחד נכיר את הכתבים המכוננים למה שמוכר כיום כ"דרך התה", החל מאלה המוקדשים לצורת קבלת הארוחות במנזר כצורת תרגול מובחנת, וכלה באלה הדנים בהכנסת האורחים הראויה בבקת התה. מבין הכתבים שיעמדו בלב הדיון:
Kissa yōjiki, Fushukuhanpō, Chaso kanwa,  Zencha roku .

בנוסף לכך, וכחלק מהמסורת הספרותית שבזיקה מתמדת להתהוותה ההיסטורית של "דרך התה", נכיר גם את שירתם של המורים הגדולים ואת הרקע הזן-בודהיסטי ליצירתם.

ניתן להירשם לקורס עד לשבוע השני של הסמסטר (סוף אוקטובר). כדי לראות את הסילבוס המקוצר – לחצו כאן. לרישום, דרך תוכנית "לומדים בגילמן", לחצו כאן.

2. ללמוד את עצמך לשכוח את עצמך: הגותו של מורה הזן דוגן.
קורס סמסטריאלי בביה"ס פסיכודהרמה שבקמפוס ברושים, אוניברסיטת תל-אביב.  מועד התחלה: 14 לדצמבר.
סדרה של עשרה מפגשים במהלכה נכיר פרקים נבחרים בהגותו של מורה הזן היפני דוֹגֶן, בן המאה ה-13, תוך התנסות בצורת התרגול המרכזית שלימד. כמו כן, נכיר את עולמו האסתטי העשיר כפי שמשתקף בשירתו הסינית והיפנית, וכן בשיחות הדהרמה שערך לתלמידיו.
תפישתו הייחודית של דוגן את תרגול הזן מציבה אותו עד לימינו כאחת מדמויות המפתח החיוניות של הזן היפני הקלאסי. בהגותו יוצאת הדופן, מיזג דוגן בין מסורות, רעיונות ועקרונות בודהיסטיים מגוונים, וזיקק מתוכם צורת תרגול עמוקה אותה כינה "פשוט ישיבה" (שִיקַאנְטָזַה).
לפרטים ולהרשמה – לחצו כאן.

3. אור ירח באגל הטל – שירת הזן מזרח ומערב.
קורס סמסטריאלי בביה"ס פסיכודהרמה שבקמפוס ברושים, אוניברסיטת תל-אביב. מועד התחלה: 18 לאפריל 2016.
סדרה של עשרה מפגשים בני שעתיים שאעביר יחד עם יובל אידו טל.
יחד נכיר את כתבי השירה של מסורת הזן כפי שהופיעו לאורך ההיסטוריה, ממזרח ועד למערב, תוך הכרת הבסיס הפילוסופי וההיסטורי שלהם. נחשף לעושר הפואטי הרב שהמסורת מציעה ולמקורות ההשראה של המורים השונים. הקורס כולל לימוד עיוני בכתבים, אימון מעשי במדיטציה והתנסות בכתיבה משותפת.
לפרטים ולהרשמה לחצו כאן.

4. דמות האדם בהגות הבודהיסטית – הקבץ לימודי.
את ההקבץ אעביר החל מנובמבר הקרוב בתכנית לפסיכותרפיה אינטגרטיבית מזרח ומערב, שבביה"ס לעבודה סוציאלית באוני' תל-אביב.
אני ממליץ בחום על הלימודים בתכנית הזו לכל סוגי המטפלים המתעניינים בהכרה מעמיקה את הזיקה שתיתכן בין תיאוריות הומאניסטיות, פסיכואנליטיות לבין גישות הנשענות על תפיסות בודהיסטיות ודאואיסטיות. ההקבץ שאני מלמד הוא נדבח בודד במערך לימודי מרתק שרקמו שם.
בשלב זה, ההקבץ ניתן לתלמידי התכנית לפסיכותרפיה אינטגרטיבית בלבד. לפרטים ולהרשמה לתוכנית – לחצו כאן.

שנה טובה ומוצלחת לכולם!

20140602_095340
בין חג לחג

 –

2 תגובות על “היכן אפשר ללמוד איתי בשנה הקרובה”

שלום לאיתן בולוקן,
איננו מכירים. זה עתה קראתי את ׳הבקר בא תמיד׳ בתרגומך היפה ונהניתי מאוד. כל הכבוד לך! המילים היפות שכתבת בסוף ההקדמה מרגשות מאוד.
יישר כוח,
גיל חובב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *