בתוך השלג הדק: שירת הזן של דוגן וריוקאן

 בתוך השלג הדק – שירת הזן של דוגן וריוקאן

לראשונה מתורגמת לעברית משפת המקור שירתן של שתיים מן הדמויות הרוחניות הבולטות בהיסטוריה של יפן. במרחק של חמש מאות שנים זה מזה, מופרדים על ידי תהפוכות שלטון ותרבות שנגעו בכל תחומי הרוח ביפן, מייצגים דוגן וריוקאן דו שיח אסתטי-פילוסופי, מרתק ויפהפה, אודות טיב ההליכה בדרך הרוחנית. כשני קצוות מנוגדים אך בה בעת המשלימים זה את זה, מייצג כל אחד פן אחר של הזן היפני הקלאסי.

דוֹגֶן קִיגֶן, 1200-1253. ממורי הזן הגדולים של יפן, מייסד זרם הסוֹטוֹ. מורה, פילוסוף ומשורר אשר שאף להנחיל להמונים את הפשטות והעומק של תרגול הזאזן, בו ראה את המהות החיה של תורת הבודהה. פילוסופיית הזן שהגה השפיעה בצורה ניכרת על תחומים רבים בתרבות יפן, הן מבחינה אסתטית והן מבחינה מעשית, החל מהלכות הנזירים ועד לאומנויות לחימה.

ריוֹקָאן טָאיגוּ ("הטיפש הגדול"), 1758-1831. מהדמויות הדתיות האהובות ביותר בתולדות יפן.  נזיר זן מזרם הסוֹטוֹ, שראה עצמו כממשיכו של דוֹגֶן בתקופה בה חלה התדרדרות ערכית ורוחנית בממסד הזן. עשה ביתו בבקתה קטנה בהר קוּגָאמִי, בה כתב מאות רבות של שירים ביפנית ובסינית והתאמן בכתיבה תמה. ידוע בתמימותו, טוב ליבו, רגישותו, פשטותו הרבה ובצניעות בה חי את חייו.

לקריאת ביקורת מתוך מוסף הספרים של עיתון 'הארץ' לחצו כאן.

לקריאת ביקורת של המשורר אלכס בן-ארי לחצו כאן.

לרכישת הספר לחצו כאן  ואפשר גם  כאן.

*

4 תגובות על “בתוך השלג הדק: שירת הזן של דוגן וריוקאן”

שלום נתן. לצערי כרגע אין ברשותי עותקים של "בתוך השלג הדק".
עם זאת, אתה יכול להזמין דרך הבלוג עותק מהספר האחרון "ליל טל: שירת ההייקו של מיטסו סוזוקי".
יש קישור לרכישה דרך פייפאל, וזה אכן קנייה מוזלת וישירות ממני (נותרו כמה עותקים).
ראה כאן:http://www.eitanbolokan.com/blog/%D7%9C%D7%99%D7%9C-%D7%98%D7%9C/.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *