קטגוריות
אירועים כללי

על "בית קטן לתרבות" – יוזמה מבורכת מדרום לתל-אביב

כבר יותר מחצי שנה שאני זוכה לקחת חלק בפרויקט תרבותי-חלוצי יוצא דופן שמתרחש בכפר ורבורג. יעל ויניב פרידלר החליטו להקים במשק שלהם מרכז תרבות ולימוד שישמש את האוכלוסייה הרחבה שדרומית לרחובות (ובכלל את כל מי שמתעניין בלימוד ובדעת באיזור). הם הקימו את "אנזו: בית קטן לתרבות", הקרוי על שם מעגל הקליגרפיה המפורסם שמסמל המשכיות, חיוניות ויצירתיות. כל התכונות הדרושות לפורייקט חלוצי שכזה, וכמה שהוא הולם את אופיים של יעל ויניב.

בחודשים האחרונים זכיתי להעביר את הסדנה הראשונה ב"אנזו" – סדרה של עשרה מפגשים שדנה בפניה הרבים של מסורת הבודהה, תוך לימוד עיוני ותרגול מעשי. המשתתפים היו משכבות גיל שונות, מקצועות ורקעים שונים, וזו הייתה זכות גדולה ללמוד/ללמד איתם. יש צמא אדיר לידע וללימוד מדרום למגדלי השן של ת"א, וזו זכות גדולה להיות שותף לפרוייקט שכזה.

משיחות שהיו לי עם יעל ויניב אני יודע שהם מתכנננים בהמשך גם סדנאות נוספות שיעסקו בפילוסופיה יהודית, מפגשי שירה וספרות וגם כאלה שיגעו בעולם המדע. המרכז שהם מקימים מכספם ומרצם מתגבש לאטו, וזה מאד משמח.

במהלך הקיץ הקרוב אמשיך ללמד ב"אנזו". הפעם אנחנו מארגנים ארבע שבתות מרוכזות, כשכל אחת תעסוק בנושא מובחן מתוך מסורת הבודהה, כולל מפגש אחד שיעסוק בדיאלוג האפשרי בין הוגים בודהיסטיים להוגים יהודיים. מי מכם/ן שמתגורר באזור רחובות, אשדוד, בני עי"ש, באר-טוביה, קריית גת – אשמח מאד לראותכם/ן. המפגשים הם מבואיים, וכוללים תרגול של ישיבה מונחית ולימוד.

פירוט המפגשים (בין השעות 17:00-21:00):

6 ליוני  – שירת ההייקו: היבטים היסטוריים, רעיוניים ואסתטיים וזיקתה לדהרמה.
4 ליולי – על עקרון החמלה ותרגול הישיבה.
1 לאוגוסט – שקט עם רעש או שקט בחלוף הרעש?
5 לספטמבר – בין בודהיזם ליהדות: דוֹגֶּן וליבוביץ – "כרחֹק מזרח ממערב"?

שימו לב כי מספר המקומות מוגבל. לפרטים ולהרשמה, אנא צרו קשר עם יעל:

 ymichaelson@gmail.com

050-9252579,  08-9100604

ורבורג
**

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *